Podzimní: Napsali o nás

Pepa

Tak vážení. Právě jsem shlédl vaše dílo Podzimní. Čekal jsem mnohé, ale toto... To by ani Antonioni nevymyslel. Takovou ptákovinu. Takovou nudu. Chehtal jsem se tomu první tři minuty, ale pak mě to nějak přešlo. Co si o sobě sakra myslíte? Všechno tam máte špatně, od scénáře až po herecké výkony. Jediné, co tam bylo dobré, byla Tiersenova hudba, ale tu si raději poslechnu aniž bych přitom musel sledovat ty vaše slátaniny.

Jak můžete vy ve vašem věku natáčet filmy o rádoby závažných myšlenkách?? Natočte raději nějakou stupidní parodii a Pána prstenů, tím naděláte míň škody. Ty "symboly". A ten herecký výkon připomínal spíše umírajícího křečka, než cokoliv jiného. O co se snažíte?? Nic tak blbého jsem už dlouho neviděl.

S.A.

chlapci ..expresionismus a symbolismus neni jen tak. Ani zdaleka to neni o tom ukazat shnile jablko a cekat, ze to na cloveka zapusobi, nedavate k tomu sebemensi duvod.

Vase filky jsou strasne slaby odvar a s umenim nemaji spolecne ani to pramalo. A co je jeste horsi jsou Ty fotky..naprosto nic nerikajici. Mohli jste sem rovnou otevrit vase rodinna foto alba.

TaxiDriver

…jinka musím pochválit Podzimní, moc povedená

kiddo

Je to až zarážející, kolik různých (funkčních!!) teorií dokáže Podzimní pojmout, aniž by ztratila svoje kouzlo…

Petr Smazal

Shlédnul jsem podzimní, je to přenádherná symfonie, která funguje. Nic víc nemohu říci možná bych nakonec volil jen jinou hudbu, ale jinak skvělé.

Mája

Musim se přiznat, že Podzimní jsem tak úplně nepochopil. Podle mě se to ani nějak prostě "pochopit" nedá. Dá se to vysvětlit víc způsobama a asi těžko se dá určit, kdo má pravdu (samozřejmě za obecně správný pochopení je považovaný to vaše, protože jste ti vytvořili vy. Tím ale rozhodně nechci říct, že je to tak špatně. Je to tak prostě normální.). Každopádně to nic neubírá na fakt vysoký kvalitě zpracování, kterou mi nezbejvá nic jinýho, než pochválit (ne, že bych toužil po něčem jiným). Ty ostatní videa sou taky super. Zaujalo mě, že máte jen takovou svojí originalitu oproti většině jinejch amat. filmařům. Mluvím o tom, že používáte dost "výraznej" makeup. Určitě to není na škodu a videum to dává osobitej nádech.

Anilon /KINDO FASS/

Konečně se mi povedlo shlédnout Podzimní. Nehodlám měnit svůj názor na Vás, ale je to zatraceně dobrý. Zaujalo mě to, trochu i dojalo a málem jsem uronil i slzu... Nakonec za celou dobu, co znám Markse, jsem neviděl, aby se dotknul ženský... Největší pochvalu si zaslouží kameraman, ale obávám se že je to Silas. Dál pokračovat nehodlám, nechci vás přechválit, protože by to mohlo uškodit jak mě, tak i vaší následné tvorbě.

kiddo

Přišla jsem, stáhla jsem a nevycházím z vytržení. Ten přechod od deprese k melancholii a od černobíla k barvě se vám nemohl vyvést líp. I když jsem měla jisté pochybnosti o tom, jak se vypořádáte s barevností, tak to ve výsledku působí dokonale přirozeně a nenásilně. To, co provádíte s kamerou, střihem a obrazem, je snad až urážlivé nazývat „technikou“: celý film je vlastně jedna velká pečlivě komponovaná malba. Může jít o statické snímání Štěkleho nebo o pomalé jízdy ve scénách s Marksem, ve většině případů pořád působí většina záběrů, jako by je právě sundal z malířského stojanu. Ať už volíte pohledy z poměrné blízkosti či z extrémní dálky, tak vždycky hraje prim prostředí a jeho atmosféra, kterou jste zachytili stejně bravurně jako Malíř svoji krajinku. Škála kontrastů podzimu a pocitů, které vyvolává, je imho celkem úplná, jeho plná světelná atmosféra je výborně vyhmátnutá a provázanost a prolínání prostředí a příběhu vážně působivé. Časté zatmívačky a roztmívačky ukotvují pomalost a přirozený tok Podzimní a spolu s propracovaným střídáním světla a stínu (jednou studené, podruhé hřejivé odstíny) jí dávají zajímavý náboj. Docela mě překvapilo, nakolik (bez urážky) neherecký film to je, jelikož výsledný dojem si dělí příběh plný alegorií s odumírající a zároveň živoucí krajinou, hudba (klavírní část Amélie zkrátka zbožňuju a ve spojení s melancholickou stránkou podzimu udělá svoje) a s ní související vynikající střih. Herci na výslednou působivost i přes standardně uvěřitelné výkony nemají moc vliv.

To jsem se ale příliš dlouho vykecávala ohledně jednotlivých částí, které i přes svou kvalitu blednou ve srovnání s tématem Podzimní. Promyšlený abstraktní příběh vychází už ze samotné podstaty podzimu a nápaditě rozvíjí téma smrti a života a jak s ním člověk může zacházet. Typové postavy jsou zajímavé svou svobodou, vyrovnaností či naopak ztraceností, sebeničením a nerovnováhou. Udivilo mě, jak výrazně jsou jednotlivé kapitoly i díky proměnlivému hudebnímu doprovodu diferenciované, každá z nich má trošku jinou poetiku a dívá se na věc z pootočeného úhlu, přičemž se vzájemně doplňují. To, že jste si „lynchoviny“ nechali na vaše další depresivní období, imho prospělo, záhadnost filmu může divák vyřešit intuitivní cestou pomocí toho, co si v něm dokáže najít sám pro sebe, a díky tomu je snímek mnohem srozumitelnější, jelikož každá teorie může být svým způsobem správná. V anketě jsem sice hlasovala, že Podzimní chápu, znamená to spíš ale, že se mi podařilo najít pár verzí, které sice vůbec nemusí být „správné“, ale pro mě dávají Podzimní vedle vynikající technické stránky i vnitřní hloubku.

Nestává se mi tak moc často, abych si po skouknutí filmu připadala, jako by mě právě vyplivla šrotovací mašina a já se mohla jen tupě usmívat a doufat, že se z té bezskurpulózní emocionální ždímačky zase proberu, nedej bože abych marně hledala, co vytknout, ale Podzimní se to podařilo od prvního záběru hned napoprvé. Celkově mi přijde zajímavější a osobitější než P4, a to Povídku považuju za výborný film. Kdyby vás náhodou napadlo dotočit si svoje „Čtvero ročních období“, tak budu první, kdo bude netrpělivě čekat na termín uvedení.

Luq

Podzimní je moc povedený počin, výběr hudby byl výborný tah, protože udělal 70% filmu. Amélie je prostě božská... Zajímavý námět (takovéhle abstraktní dílka mám rád), nápady (třeba přechod z ruky na žilky listu) a některé záběry kamery (hlavně exteriérů) jsou také opravdu povedené. Někdy je to úplně naopak (hlavně na začátku), ale holt člověk za kamerou se musí na něčem vyučit.. Celkově se mi to moc líbilo, jediné, co bych vytknul, byli herci, kteří měli evidentní potíže vyrovnat se s faktem, že jde o němý film. Je to ohromně těžké, zahrát to tak, aby smysl gest a pocitů neucházel a bylo to stále přirozené.. To se moc nedařilo.

h(fuck)USAck

když teď nebudu uvazovat nad příběhem, kterej teda nechápu-líbí se mi kamera a střih...je to na mě sice až moc umělecký, ale některý nápady...fakt dobry. Ale naopak se mi nelíbí některý pohyby herců. Jsou takový nepřirozený...jestli vás zajímá můj názor, hodnotím pade na pade...

BUBÁK

Vy pi**, ten váš film byl úplně vo hovnu, akorát jste nás tam s tím zdržovali. Fakt úplná trapárna, vy buzny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pobavena

Nevím jestli jsem pochopila vaši myšlenku, ale několik věcí jsem si v tom našla...vaše filmy se asi úplně jednoznačně pochopit nedaj, ale takový jsou stejně nejlepší:))...každopádně se na to musím ještě párkrát podívat...zajímalo by mě, jací jste ve skutečnosti, protože tolik deprese v jednom filmu...na mě to tak teda aspoň působilo...

pobavena

dnešní premiéra se vám povedla, bylo to opravdu dobry a docela jste mě překvapili, úplně jste vybočili z dosavadního směru...

marilynmanson.cz by penguin67
Nostalghia - Andrej Tarkovskij
Nostalghia - Markéta Lazarová
David Lynch