Povídka 1: Napsali o nás

Glum

Váš první delší umělecký pokus mne zaujal tématem.... je zde oproti těm minulým značně čitelnější, kladně tedy hodnotím srozumitelnost snímku laikovi, alespoň oproti předchozím uměleckým pokusům, a alespoň pro laika tvůrců znalého. K ději mám ovšem pár drobných výhrad... některé pramenící ze znalosti "holivůdských" snímků, ty se týkají plynulosti děje: tak sem si třeba zapsal.... "Jirka vchází k Pašanovi, oba dva kývnou"... to se mi zdá moc strojené..asi bych to vynechal nebo zrychlil....dále tu stojí : "Jak je tak Jirka házen do vody tam bych hodil hudbu...když s ní tak umíte pracovat...jakože umíte ... tak sem by se to upe hodilo..pak pauza...pak se Jirka zčistajasna vynoří ze sudu... dobrej moment...jenže následuje bez "dramatické pauzy" kerou bych uvítal ... pak také Pašanova nabídka pití působí moc strojeně...asi sem zvyklej na neustálou akci nebo já nevim cotosemnou toto.... :) Další mé výtky pramení z neznalosti Satanismu a z drobného rejpalství.... takže tu stojí: Proč se Jirka nemstí i Pašanovi, kterej ho přece otrávil.... Proč byl zabit David...mimochodem upálen ve velmi slušivém oblečku:) ... Proč byl Pták zabit Markem a ne Jirkou, když se má mstít Jirka..kterej zatím z neznámých pohnutek vraždí kuchaře Davida.... Marek se sice na konci šklebí náramně...ae neměl by spíš jásat, či taktně přikývnout, jak to velmi pěkně umí Pašan? ... pak jedna výtka umělecká....sice nevim jak se to strašný slovo píše ae vím jak se na tu věc skrývající se pod oním slovem má správně hrát.... lépe řečeno vím jakej zvuk to má vydávat když je na to hráno správně...takže "dydžeryda"... supr věc pro ozvláštnění scény... ae hrát na to správně za pochodu si žádá mistra což Jirka netento... to berte spíš jako rejpnutí scéna s dydžerydou se mi líbí:) .... tolik k menším výtkám... cožeto bylo vyzdviženíhodné v kladném smyslu slova?....konečně aspoň trochu srozumitelné dialogy... pěkná černobílost hodící se k tématu, Ptákovo snění, ovšem smíchu sem se neubránil, když se hudba změní k Páně Bobkovu obrazu:) .... hodnotil bych 70%...ae totu nemáte...takže 60%

hirnlego

Nebudu zde psát nějaké sáhodlouhé výblitky jako tomu bylo u Srnečka - jednak je to zbytečné a druhak jsem na to trochu opilá. Takže ve stručnosti uvedu, co mě nepotěšilo: vůbec téma povídky - já vím, hoši ze SMD jsou už prostě takoví a jiní nebudou - ale stejně mě téma satanismu dokáže většinou rozesmát (takže to není jen v Povídce, prostě všeobecně různými sektami i církví opovrhuji). S tím tématem tedy souvisí i má druhá výtka, a tou je vtipně působící odříkávání těch satanistických keců a pak taky modlitba na konci (lol). A snad ještě jedna věc - zařazení šlágru Páji Bobka mi přišlo lehce nemístné - ale jasně, režisérova slabůstka, co se dá dělat. A teď naopak co mě potěšilo: rozhodně začátek! Skvělý hudební podklad a to problikávání bílé a černé (ano, jsem tak trochu úchyl do experimentů a avantgardy). Pak možná i ta scéna ve vlaku s Pygem byla docela dobrá (jen mi přijde, že v okně se odráží kameramanova hlava - no nevim). Potěšil i skvěle zvládnutý pád ze židle - šikula Gerge. I "vhození do vody a vynoření" bylo skvělé. A K výkonu Šteka není co dodat - v pohodě zvládnutý (ostatně Pygo se taky tváří, že hrát umí - a jde mu to...i ten marxík se nám zlepšil). Ale co potěšilo úplně nejvíc, byla technická stránka filmu (na rozdíl od té obsahové) - ty různé zvukové vychytávky (např. při "sypání do pití") - je vidět, že si s tím autor pěkně vyhrál. No a největší klad je snad všem jasný - úžasná kamera! Asi zatím nejlepší ze všech počinů SMD - proti ní bych měla opravdu jen minimum výtek. Tímto bych chtěla složit poklonu panu kameramanovi - dobrá práce. Stejně tak i panu střihači - skvělý! I pan režisér se vytáhl - good job! No a v neposlední řadě bych pochválila mistra Silase - šikovný hoch! A teď se jdu rozhodovat, jak Povídku ohodnotím - nutno podotknout, že po prvním zhlédnutí jsem si říkala, že i snad ten Srneček byl lepší - ale napodruhé mě dostala...mno, myslím, že v kontextu ostatní tvorby SMD bych těch 80% mohla dát (ale jak říkám, je to hlavně za technickou stránku). Na stovku ode mě si hoši ještě počkáte

Lady Stardust

Vidět Povídku 1 a umřít! (spíš se o mě pokoušela pepka, když počítám peripetie, než se mi povedlo P1 stáhnout). Napřed musím všechny potenciální čtenáře varovat, že zdejší komentář bude spoileroidní, nechutně výlevný a dlouhý (budu si v něm totiž vyřizovat účty nejenom s P1 ale částečně i s P2 a P4). Nebude to souboj na nože, protože považuji P1 ZA TO NEJLEPŠÍ (ehm po Podzimní), CO ZATÍM SMD STVOŘILO. To je ten výlev na úvod, další emocionální výkřiky budou následovat v průběhu, tak se jich nelekejte. Jak tu bylo už jednou trefně řečeno, točíte stejný příběh, jen ho vylepšujete, doplňujete a ozvláštňujete za účelem propojení s počátkem (P1) a snažíte se dobrat k P4 (konci?), aby vznikl ucelený soubor povídek. Je možné, že se vám motiv postav z povídek dostane i do jiných děl (Sobáš) nebo i naopak, ale to je běžné i v profesionální filmařině (a navíc mi to přijde jaksi roztomilé a v SRNCI i záměrné). Říkám úplně na rovinu, že Povídka 1 a 2 spolu perfektně dějově korespondují (takové best of P2 je vlastně obsaženo ve snu Ptáka), ale P4 potřebuje P3 (propojovací prvek na kterém-slyšela sem-se pracuje). Dějově jsem neměla s P1 nejmenší problémy (he, IcQ už je vycvičeno od SRNCE), její vesměs lineární příběh, začínající blikajícím velkým třeskem či čím, není tak složitě sestříhán jak u P4, tím je srozumitelnější a stává se i na poměry SMD „normálněji“ pojatým. Normálně pojatý nenormální děj, je přikořeněn profesionální prací s kamerou, hudbou a (konečně) i hereckými výkony (vtp-vo tom pak). Jediným oslím můstkem v ději (imho, po delším zamyšlení je tu i možnost, že se nejedná o osla) je záměna pomsty Gergeho na Ptákovi, kdy se pomstí místo němu (jak to zezačátku vypadá) Silovi, aby pak jeho vedetu na Ptákovi převzal na bedra Marks (čili aby tu byla plynulá návaznost na P2). Jen mi tak vrtá hlavou jakým prohnaným satanistickým způsobem chcete oživit (v P3?)„číšníka Silase“, aby mohl v P4 obsloužit Markse a PYGA..nebo Ptáka, he? (mno, už sem překročila hranici únosnosti, tak se klidím z pole dějového) Jinak je vidět, že scény jsou vypiplané do detailu, žádný záběr se neobjevuje takříkajíc navíc. A propos, scény- některé jsou zdokonalenými bratříčky z P4 nebo P2 (vyrobila jsem si na ně tabulku s názvem „identické scény P1 a P4, P4 a P2, P1 a P2“, makačka na bednu, holt). Nejvíc se jich našlo u P4 a P1, prozrazovat je ale vrchol hnidopišství a jejich existence pro mě není ničím špatným, naopak vytváří pocit domácké atmosféry, návaznosti na další díly a hlavně jejich zdokonalení je důkazem vašeho filmařské vývinu. Nejvíc je pokrok vidět v kameře a jejích efektech, kdy se nedá NIC vytknout a jen plácat superlativy-obraz je čistý, ostrý, dají se v něm nachytat veškeré odstíny černobílé- rozdíl od vybledlé P4 a mílový posun dopředu od rozmazané P2 (nic proti, právě naopak, P2 má v mém zhýralém osrdí taky místo díky své dokonalosti v nedokonalosti). Úhly kamery, efektní triky (zvláště u Ptákova drogového rauše a závěrečné honby u domovních dveří sem hýkala filmařským nadšením), dramatické snímání z podhledu či z odrazu silničního zrcadla, to nejsou jen tak z paty vytažené nápady, ale svědčí o předem vypilovaném scénáři. Byť největší překvapení mi nachystali herci, osobní potlesk patří Gergemu a Ptákovi, kteří dávají výkony s nasazením života (hehe). Tímto ještě řku, že mi satanisté nepřišli jako kupa bláznů, citace ze satanského desatera byla výstižná (a pravdivá, co si budem namlouvat ). A to je tak všechno..nebo ne, aha, tak ještě pár řádky to tu zamořím - hudba- diváka(čku) zde roztrhalo Eraserhead, takže už není, co napsat. 80% (říkala Podzimní, že 100ku nedá) :-)

seregwen

Povídka 1 konečně na světě Velice jsem se těšila, až mé zraky zhlédnou něco, čím by jste si teoreticky mohli vylepšit reputaci po srnečkovi. Nutno uznat, že u mojí osoby jste si reputaci sice napravili, ale i tak tam bylo několik dle mého názoru zcela blbostí... Celkově se mi to poměrně líbilo, ale dokonale hloupé a stupidní mi přišly scény se satanisty. Působily na mě velmi strojeně a jediné, co je poněkud zlepšilo bylo závěrečné pálení fotky Mr. Silase. To se mi dost líbilo, ale jinak když vystupoval satanistický klub bylo to úplně mírně řečeno nic moc. K hereckým výkonům bych napsala snad jen velkou pochvalu pro Štěkleho. Jeho herecký talent je zcela nezpochybnitelný a byl pro mě nejzářivější hereckou hvězdou Povídky 1, možná i proto, že Karel Marks zde neměl příliš velkou roli. Z herců mě v této Povídce zaujal i Gerge, který působil milým dojmem, hlavně, když lezl mokrý s pytlem odkudsi... (co vlastně bylo to, z čeho lezl ). Ke Gergovi je taky třeba dodat, že mu nesluší, když je pomalován rtěnkou. Celkově to tedy nebylo tak strašné, i když se našlo pár poněkud hluchých míst.

Nadja

Inu, ale inu což. Po delším zvažování jsem se rozhodla, že nic jako klasickou recenzi psát nebudu, protože svým šťouráním, které by vzhledem k mému akutnímu stavu bylo velmi netaktní, bych akorát rozčílila tvůrce, jejichž stylu pravděpodobně nerozumím a tím pádem k tomu ani nejsem oprávněná. Svoje stanovisko vyjádřím pouze pomocí otřepané fráze, která praví, že v nejlepším se má přestat. Dle mého mínění jste to už prošvihli. …

Ehm, čas na změnu ponožek. Tak, jaký dojem na mne udělala původní nenávist? Když jsem se na ni dívala, nenáviděla jsem zrovna hodně věcí, takže jsem si ji musela dát víckrát než obvykle, abych si utvořila názor. A ten se zhlédnutí od zhlédnutí zlepšoval. Hudba ze začátku působí na hlavu jako kladivo na roztavený kov, ale k psychedelickému dění na plátně se postupem času hodí čím dál lépe. Morbidní atmosféra zprvu slibuje kvalitní zvrácené pokoukáníčko, ale čím běží film déle, tím víc mi přijde, že scénárista/é až příliš tlačí na pilu. Kdyby postavy konaly své skutky jako individualisté, působilo by to lépe než když jsou pod hlavičkou sekty s pochybnou pověstí, aspoň na mě. Co bych ale výrazně pochválila, jsou interiéry, kde se film odehrává. Klaustrofóbně přecpaný sklep, kde sídlí opět herecky geniální Štěkle, nebo naopak kontrastně prázdné doupě satanského řádu... uuu. Co mě velice mile překvapilo, to byl potom samotný Gerge. Dosud byl v roli herce docela upozaděný, ale myslím, že mu sakra sekne. Výkony ostatních pro mě byly tak v normálu, řekla bych. Střih a kamera jsou konečně zase úchylné a zajímavé, což po SRNCI působí trochu jako pohlazení po černé duši.

Úkolem P1 jako by bylo paradoxně slepovat. Všichni víme, co má přijít, ale jak se tam postavy dostanou? Proto mi přijdou některé skutky zprvu křečovité, ale to se potom ztratí a zůstane dobře známý pocit, kdy si divák podvědomě začne prohledávat kapsy a hledat sáček s bílým práškem, buď aby ho vysypal do koše a dal se k Jehovistům, nebo aby ho obarvil na rudo kuchařským barvivem a vydal se na cestu do pekel. A na závěr bych si jen ještě postěžovala, proč je tam tolik titulků. My nejsme hloupí, nám stačí přečíst si jednou, kdo to všechno spískal. Ve výsledku jsem Original Hatred přiřkla šedesát procent, a když se nad tím tak zamýšlím, možná bych tam hodila i osmdesát.

Hell-knight

Hej lidi ta nová Povídka je dobrá jak cyp. To jsem vážně nečekal. Jsem zvědav na další tvorbu. U mě máte 100%!!!

marilynmanson.cz by penguin67
Nostalghia - Andrej Tarkovskij
Nostalghia - Markéta Lazarová
David Lynch