Povídka 4: Napsali o nás

TaxiDriver

…Povídku 4 už jsem ale nějak nestrávil.

Robin Hložanka

Právě jsem shlédl Povídku 4 a je to good! Musím vám z vlastní zkušenosti vytknout jednu věc: na tu povídku je 20 min moc! Stačilo by 15, druhá polovina filmu je celkem výborná, skvělé napětí i atmosféra, ale v té první jsou záběry někdy příliš dlouhé. To je jen však taková drobná výtka, ta větší by se týkala spíše toho maskování - trošku přehnané, při záběrech z detailu je rozpoznat tužka. Chápu, že výraznost byl záměr, ale přece jenom méně je někdy více Jinak super záběry s vlakem!!!

Petr Smazal

Shlédnul jsem i Povídku 4 a zde musím poznamenat jen jedno – máte výborné nápady a taky dobrou realizaci, jen mě trochu mrzí, že jste v povídce 4 trochu nepřitlačily na pilu a že jsou tam prostě pasáže, kdy se člověk mírně nudí, ale to nic nemění na tom, že jako celek to funguje, i když, jak říkám, přijde mě, že jsou tam trochu hluchá místa, ale to je jen můj názor...

Fehu

Chlapi, nuda... i kdyz se snažíte točit zajímavě, něco říct, musíte se vyvarovat tomu, aby to nebyla nuda... teda viděl jsem zatím jen dva(a tu povídku 4 jsem nedokoukal), ale nevím jestli budu stahovat dál...

ToM

Povídky pěkně komplikované a místy jsou nějaké scény pro mě po inteligenční stránce nestravitelné, přesto fascinující! Nevím jestli je to záměr, ale perfektně vystihujete některé pocity a emoce. Prostě bezvadná práce! Výběr hudby dobrý, ale možná by to chtělo některé pasáže tvrdší. Takže chválím a jen tak dále!!!

NEBEZPECNY

Tak sem shlédl tu Povídku 4, slušnej a hlubokej příběh. Občas sem se sice trochu nudil, ale jinak dobré... Zdařilej psychologickej snímek pro feťáky:-)

kiddo

Na rozdíl od předchozí Povídky 2, která byla spíš jen slušně natočenou scénkou, je tohle opravdu film. Technicky (co do kvality) není co vytknout: střih a návaznost je výborná, hlavně v úvodní a závěrečné scéně, stejně jako prolínání obrazu, hezké jízdy kamery, triky jsou povedené, hudba vážně dobrá, prostřihy na předchozí děj a mixování scén (nádraží, PYGO v masce, Hana svázaná do kozelce) udržují poutavost a dění působí komplexněji. Tím, že neustále používáte zatmívačky a skáčete v čase, držíte napětí a nutíte diváka přemýšlet (ale k tomu potom). Herecky jste zase udělali pár kroků dopředu a kouká se na vás opravdu dobře (jen z toho s drobným pardonem vynechám Ptáka s jeho konstantním výrazem). Máte tam dost zajímavých věcí, jako třeba ta „rozdvojená“ scéna se zrcadlem, prostřihy na PYGA v masce, a najde se i několik hodně silných okamžiků („Ty nemluvíš.“, „Katka na tebe čeká“ – respektive v jakém stavu, vražda, objevení mrtvoly a prakticky celé poslední tři minuty). Příběh to má dobrý a s dobrým tempem a dost jste mě překvapili tou mírou deprese, vážnosti a dusivé atmosféry (kterou ještě podbarvuje nedořečenost a náznakovost), je to celistvé a bez obtíží to drží pohromadě. Jestli v něčem vidím docela slušný problém, pak že bez přečtení scénáře nemám (osobně, nevím jak ostatní) nejmenší šanci povídku pochopit. Od začátku jsem naprosto nebyla schopná sestavit časovou posloupnost, a tak porozumět, o čem to celé vlastně je (což mému egu zrovna nelichotí), a to jsem ji zatím viděla.. no prostě to stačilo na to, abych mohla říct, že nejde o povrchní dojem. Přitom po přečtení scénáře vidím, že jste to tam měli a že to bylo dost jasné a vcelku to do sebe zapadá. Ten neskutečný zmatek ještě umocňují neustálé skoky v čase, kdy vodítka, podle kterých bych si měla posloupnost vydedukovat, mizí. Ono se to možná zdá jako nepodstatná blbost, ale chvílemi se kvůli tomu ztrácejí vůbec samotné vysvětlení vztahů mezi postavami. Problém je, že pochopení děje stavíte na drobnostech, které sice ve scénáři vypichujete, ale v samotném filmu trochu zapadají. Kdybyste výslovně nenapsali, že je Marks upatlaný od krve, doteď bych si myslela, že dal jenom průchod svému žaludečnímu záchvatu. Nejdřív napíšete, že v závěrečné scéně Marks běží zase zakrvácený (což je imho klíčový okamžik, jelikož tady si konečně můžete sestavit, jak to šlo za sebou a tudíž že to PYGO fakt zabalí – což by jinak mohla popírat scéna v hospodě), a pak to buď není poznat nebo tam krev rovnou není. A pokud jsem si to sestavila správně, pak i cigarety v krabičce se chovají poněkud podivně (Pták dostane krabičku plnou, Marksovi ji předá prázdnou, aby si z té samé pak na konci PYGO zapálil). Nakonec se dostavila totální dezorientace, kdy jsem se už chytala sebemenší drobnosti, která by mi umožňovala tomu porozumět. Dost naprázdno vyznívá Ptákova úloha v celém incidentu, proč došlo k vraždě, proč Marks nemluví a jakou funkci má Bible (s celým náboženským podtextem, který ve scénáři funguje, ale ve filmu se trochu vytrousil). Otáčení listů je sice efektní, ale úpěnlivě jsem doufala, že se to někde zastaví a vysvětlí mi, proč se to děje. Podle mě by ten příběh byl velmi dobrý v psané podobě, ale v převodu vám to trochu ujelo se srozumitelností. Ale uznávám, že s tak krátkou stopáží jste se v motivacích a propletených vztazích zas tak moc rýpat nemohli. Méně negativně a více zkrátka: Povídka 4 se mi i přesto hodně líbí a osobně ji považuju za zdaleka to nejlepší, co tady na webu máte.

šemba#7

Nazdar šmejdi, to co předvádíte není vůbec špatný, takže hodně štěstí kucííí

replikator

mile jste mě překvapili... Sice to občas vypadá jako propagace cigaret, alkoholu a drog, ale když to přejdu…

marilynmanson.cz by penguin67
Nostalghia - Andrej Tarkovskij
Nostalghia - Markéta Lazarová
David Lynch